Cărți interactive pentru proiecte de lecții la Istorie

Fiecare profesor modern care predă Istoria, se gândește cum să facă  proiectul de lecție cât mai clar, iar lecția, interactivă. Metode interactive și materiale didactice la care poate apela profesorul sunt ușor de găsit și aplicat. De exemplu, dacă predăm Istoria în clasa a 5-a, la tema ”Grecia Antică”, poate folosi Cartea Interactivă. Activitatea poate fi executată în grup sau individual, dezvoltă motricitatea și memoria vizuală, este distractiv și captivant, iar dacă elevii urmează să susțină un test sau o evaluare sumativă, vor avea toate materialele împreună.

Carte interactivă - Preistoria. Epoca pietrei.

Carte interactivă – Grecia Antică   

Carte interactivă – Roma Antică 

Carte interactivă – China Antică

Carte interactivă – Egiptul Antic

Cartea interactivă este atât de ușor de realizat că poate fi executată și folosită ca material didactic pentru grădiniță, dar și pentru o activitate extracurriculară. Oricare ar fi tema predată, elevii și profesorii pot apela la această metodă pentru predarea-învățarea-evaluarea ei. Dacă ești profesor diriginte, poți folosi cărțile interactive la ora de Educație Personală sau Educația pentru societate.

Cum folosim cartea interactivă ca proiect de lecție

Pașii realizării unei asemenea cărți sunt simpli: adunăm materialele necesare (accesul la informație astăzi este fulminant, deci va fi ușor!), le îmbinăm ținând cont de specificul grupului de elevi / copii, a obiectivelor propuse, dar și a competențelor pe care  urmărim să le deprindă copii/elevii. Urmează printarea, apoi copiii le vor decupa, colora, completa cu răspunsuri și apoi le vor lipi după placul lor formând o carte. Această carte interactivă va cuprinde text, desene pentru colorat, fotografii, jocuri, exerciții de logică, date și personalități, hărți de contur și drapele, și alte materiale care le plac elevilor. Cel mai interesant  - cărțile vor fi diferite, reflectând unicitatea și fantezia fiecărui copil în parte.

Un alt atu al cărților interactive este faptul că includ aspecte de ordin politic, economic, social, cultural, religios, militar și evident pun accent pe interdisciplinaritate (legătura dintre mai multe discipline școlare). În cazul nostru, elevii au aplicat cunoștințe de la orele de Istorie (evident!) Informatică, Geografie, Arte expresive, Craft, Sport, Limba și literatura română, Educația pentru societate.

Pentru realizarea cărții interactive, elevii au avut nevoie de două ore academice. Pentru că elevii clasei a V-a au înregistrate în proiectarea de lungă durată cel puțin 4 ore pentru proiecte, atunci cartea interactivă poate fi o metodă de prezentare a proiectului, doar scopul nostru este să demonstrăm elevilor că Istoria poate fi interesantă! Succes!